Po výrazném růstu +122 bodů UP Total Return indexu následoval v minulém týdnu pokles o 74 bodů. U cenového grafu byl rozdíl viditelnější.

English comment is available on Seeking Alpha.

Díky dividendám GLOGGMLP došlo k další diferenciaci cenového a Total Return indexu. Ani dividendy ale nezvládly zabránit poklesu, jen ho mírnily. Objem zpětně nepotvrdil cenový nárůst a čistě technicky se všechny akcie dlouhodobě nacházejí na nebo za hranou shortu. Přesto jsme optimističtí, a to hlavně na základě vývoje odvětví a zpráv z konferenčních hovorů.

Existuje hned několik pozitivních signálů: 1) V současné době se nespekuluje o žádném snížení dividend 2) růst spotových cen způsobený soustavným růstem produkce a nedostatkem volných lodí by se měl na přelomu začít překlápět do uzavíraných střednědobých kontraktů. Do té doby ještě je prostor k růstu 3) dle konferenčních hovorů bude nedostatek lodí převládat až k roku 2021.

Tématu současných spotových cen se budeme věnovat v samostatném příspěvku.

Jak vypadal minulý týden ve srovnání s proražením trojúhelníku ukazuje následující graf.

Jako novinku pro tento týden jsme si připravili porovnání vývoje UP Total Return indexu námořní přepravy LNG s populárním ETF SPY. Byť je srovnání ne úplně lichotivé, zveřejňujeme jej.

Všechny grafy najdete na samostatné stránce.

Aktuální hodnoty UP indexů k 12. listopadu 2018.

Aktuální hodnoty UP indexů námořní přepravy LNG k 20. září 2019:

UP Total Return index námořní přepravy LNG-89,64

Změna - 9,1
UP cenový index námořní přepravy
LNG
-351,26

Změna - 9,1
UP index objemu obchodů námořní přepravy LNG2146,89

Změna + 560,18
UP index objemu preferenčních akcií námořní přepravy LNG-11,47

Změna + 104,25