Po výrazném růstu +122 bodů UP Total Return indexu následoval v minulém týdnu pokles o 74 bodů. U cenového grafu byl rozdíl viditelnější.

English comment is available on Seeking Alpha.

Copy  

Díky dividendám GLOGGMLP došlo k další diferenciaci cenového a Total Return indexu. Ani dividendy ale nezvládly zabránit poklesu, jen ho mírnily. Objem zpětně nepotvrdil cenový nárůst a čistě technicky se všechny akcie dlouhodobě nacházejí na nebo za hranou shortu. Přesto jsme optimističtí, a to hlavně na základě vývoje odvětví a zpráv z konferenčních hovorů.

Existuje hned několik pozitivních signálů: 1) V současné době se nespekuluje o žádném snížení dividend 2) růst spotových cen způsobený soustavným růstem produkce a nedostatkem volných lodí by se měl na přelomu začít překlápět do uzavíraných střednědobých kontraktů. Do té doby ještě je prostor k růstu 3) dle konferenčních hovorů bude nedostatek lodí převládat až k roku 2021.

Tématu současných spotových cen se budeme věnovat v samostatném příspěvku.

Jak vypadal minulý týden ve srovnání s proražením trojúhelníku ukazuje následující graf.

Jako novinku pro tento týden jsme si připravili porovnání vývoje UP Total Return indexu námořní přepravy LNG s populárním ETF SPY. Byť je srovnání ne úplně lichotivé, zveřejňujeme jej.

Všechny grafy najdete na samostatné stránce.

Aktuální hodnoty UP indexů k 12. listopadu 2018.

UP Total Return index námořní přepravy LNG93,97

Změna - 36,96
UP cenový index námořní přepravy
LNG
-180,26

Změna - 44,37
UP index objemu obchodů námořní přepravy LNG1889,31

Změna - 768