UP indexy: nahoru a dolů
Po výrazném růstu +122 bodů UP Total Return indexu následoval v minulém týdnu pokles o 74 bodů. U cenového grafu byl rozdíl viditelnější.
English comment is available on Seeking Alpha.
Díky dividendám GLOG a GMLP došlo k další diferenciaci cenového a Total Return indexu. Ani dividendy ale nezvládly zabránit poklesu, jen ho mírnily. Objem zpětně nepotvrdil cenový nárůst a čistě technicky se všechny akcie dlouhodobě nacházejí na nebo za hranou shortu. Přesto jsme optimističtí, a to hlavně na základě vývoje odvětví a zpráv z konferenčních hovorů.
Existuje hned několik pozitivních signálů: 1) V současné době se nespekuluje o žádném snížení dividend 2) růst spotových cen způsobený soustavným růstem produkce a nedostatkem volných lodí by se měl na přelomu začít překlápět do uzavíraných střednědobých kontraktů. Do té doby ještě je prostor k růstu 3) dle konferenčních hovorů bude nedostatek lodí převládat až k roku 2021.
Tématu současných spotových cen se budeme věnovat v samostatném příspěvku.
Jak vypadal minulý týden ve srovnání s proražením trojúhelníku ukazuje následující graf.
Jako novinku pro tento týden jsme si připravili porovnání vývoje UP Total Return indexu námořní přepravy LNG s populárním ETF SPY. Byť je srovnání ne úplně lichotivé, zveřejňujeme jej.
Všechny grafy najdete na samostatné stránce.
Aktuální hodnoty UP indexů k 12. listopadu 2018.
Aktuální hodnoty UP indexů námořní přepravy LNG k 18. únoru 2019:
UP Total Return index námořní přepravy LNG | 74,63 | |
Změna | + 53,75 | |
UP cenový index námořní přepravy LNG | -215,07 | |
Změna | + 53,75 | |
UP index objemu obchodů námořní přepravy LNG | 1304,12 | |
Změna | - 183,48 | |
UP index objemu preferenčních akcií námořní přepravy LNG | -106,13 | |
Změna | + 23,75 |