Přestože UP indexy ztratily 31 bodů, optimismus přetrvává.

English comment is available on Seeking Alpha.

Aktuální hodnoty UP indexů námořní přepravy LNG k 18. únoru 2019:

UP Total Return index námořní přepravy LNG74,63

Změna + 53,75
UP cenový index námořní přepravy
LNG
-215,07

Změna + 53,75
UP index objemu obchodů námořní přepravy LNG1304,12

Změna - 183,48
UP index objemu preferenčních akcií námořní přepravy LNG-106,13

Změna + 23,75

Nejprve se podívejme na graf porovnávající UP Total Return index s ETF SPY.

Copy  

Vidíme na něm, že akcie indexu klesly, zatímco SPY nikoliv. Vzpomeneme-li si, že i prosincový propad byl na našich akciích vidět dříve, je tu důvod k obavám. Ale! Pokles minulého týdne je zatím třeba brát jako korekci předešlého rychlého dvouciferného růstu a to je dobře.

Podobně dvouznačný signál nám dává i následující srovnávací graf.

Copy  
 

Zarazit nás na něm může menší velikost objemu, naštěstí šlo o začátek roku a nemusí to tedy nic znamenat. Na stranu třetí se přidává sentiment trhu se začínající výsledkovou sezónou – zdá se, že prosincové propady jsou opravdu investory zapomenuty a jede se dál!

Objemy byly podprůměrné hlavně u GLOP a HMLP, naopak nadprůměrné u GMLP – k tomuto titulu se váže i další obrázek o insider prodeji:

Přikládáme i graf preferenčních akcií, které jednají ve shodě s akciovým UP indexem.

Vývoj zaznamenaly i spotové ceny lodí, které konečně opustily svou absurdní výši a alespoň pro Pacifik klesly na cca 70 tisíc USD/den. Ač se to nemusí zdát, je to dobrá zpráva pro stabilitu a růst segmentu námořní dopravy LNG. Plnou verzi článku naleznete na prvním místě mezi LNG zajímavostmi.

Neméně zajímavá je hned druhá a třetí zpráva, které se týkají projektu Fortune: společnost Ophir propadla licence na projekt Fortune, kterého se má účastní loď Golar Gandria společnosti Golar LNG přestavěná na FLNG.

 

LNG zajímavosti uplynulého týdne:

 

Všechny grafy najdete na samostatné stránce.